Luc Steinberg: Veštine kritičkog promišljanja

Luc Steinberg: Veštine kritičkog promišljanja

20. avgusta 2019.

*Kakvi su vaši utisci?

Bilo je mnogo entuzijazma, mnogo dobrih ideja i mislim da dobro razumeju koncept medijske pismenosti. Mislim da će biti spremni da kreiraju svoje treninge i da uče mlade ljude o važnosti medijske pismenosti, veštine kritičkog razmišljanja i kako da proizvode medijske sadržaje, kako da sarađuju s medijima, ali i kako da se bave aktivizmom.

*Na treningu su bili veoma zainteresovani za pojedine teme, koje?

Zanimala ih je privatnost na internetu, bili su prilično šokirani nekim stvarima koje su naučili. Takođe, dezinformacije i propaganda, bilo je zabavno prolaziti kroz slike i medijske sadržaje i razgovarati koje su tehnike ubeđivanja korišćene. Dobili su ideju kako mediji nastaju, koje se odluke donose, šta se ostavlja, a šta izostavlja i slične stvari.

*Kada nabrajate sve to, skoro je sve vezano za internet i nove tehnologije, da li je to ono na šta moramo obratiti više pažnje kada govorimo o medijskoj pismenosti.

Apsolutno jer sve više mladih ljudi više ne čita štampu ili gleda televizor, najveći broj informacija dobijaju iz onlajn izvora, pre svega sa Twittera, Facebooka i Instagrama. Veoma je važno da razumeju da je to pismenost 21. veka – izdvajanje delova, analiziranje i kritičko promatranje informacija. I to su veštine koje nisu bitne samo za, na primer, pronalaženje posla nego da bi se snašli u svetu.

*Zašto je to važno za demokratiju?

Prolazimo period kada je poverenje u tradicionalne medije kao što je TV i štampa vrlo nisko. Ljudi su bombardovani sadržajima i medijskim porukama, i to je izazov za našu pažnju jer se nameće problem gde da je usmerimo, kao i kako da razlikujemo dobru od loše informacije. Ovo je period ‘informacionog nereda’ jer su u isto vreme tradicionalne barijere pomerene. Sada svi mogu i svi će proizvoditi medijske sadržaje. Okruženje je postalo zbunjujuće i teško je snaći se, a za demokratiju je važno da razumemo šta je istina, a šta nije, šta je tačno i šta je etično. Naročito za mlade ljude, koji tek postaju glasači, važno je da budu u stanju da proveravaju i budu svesni odakle informacije dolaze.

*Izvor: Novi Magazin

Sharing is caring!