Psihološke smernice za medijsko izveštavanje nakon kriznih događaja

Psihološke smernice za medijsko izveštavanje nakon kriznih događaja

20. jula 2023.

Cilj ovog dokumenta nije da zameni ili dopuni Kodeks novinara Srbije, već da ukaže na psihološke i društvene posledice neodgovornog medijskog izveštavanja, kao i da ukaže na to da mediji imaju ulogu u uspostavljanju atmosfere bezbednosti i oporavku neposredno pogođenih i zajednice nakon velikih kriza. U dokumentu neće biti reči samo o tome o čemu i kako ne govoriti, već i o čemu i kako govoriti da bismo oblikovali zdraviju klimu i društveni dijalog. Dokument je pre svega namenjen zaposlenima u medijima, ali može da bude koristan i zvaničnicima koji se obraćaju medijima kao i čitaocima i gledaocima koji dele i komentarišu vesti. 

Uloga medija u kriznim situacijama 

Način na koji mediji izveštavaju o kriznoj situaciji oblikuje osećanja i ponašanja javnosti neposredno nakon, ali i duže nakon događaja. Senzacionalistički naslovi i tekstovi, preuranjeno i neutemeljeno iznošenje uzroka, kao i previše detalja o događaju mogu u javnosti izazvati nemir i paniku i povećati šansu da se ovakav događaj ponovi. Sa druge strane, odgovorno izveštavanje doprinosi razumevanju događaja, pomaže oporavku čitave zajednice i doprinosi prevenciji ovakvih događaja u budućnosti. 

Izvor: Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu

Preuzmi