
Botovi, trolovi… svuda oko nas: jesu li svi na mreži oni za koje se predstavljaju
Društvene mreže i online sfera deo su svakodnevice svakog mladog čoveka, koji veliki deo svog slobodnog vremena provode listajući instagram storije, njuz fidove, prateći aktivnosti svojih prijatelja ali i objavljujući i sopstveni sadržaj s namerom da prikupe što više lajkova, šerova i komentara. Popularnost i uticajnost povećava se sa većim brojem online prijatelja i pratilaca. …

Kako da ostvariš digitalni detoks?
Kada se koriste svesno i sa određenim ciljem, društvene mreže mogu da budu najbolji prijatelj uspeha čoveka. Hrpa vesti na dohvat ruke, ogromna brzina protoka informacija i lagodnost koju pruža, internet je učinio velikom revolucijom tokom 21. veka.

Hajka na migrante
Pokret Dveri je prva stranka Saveza za Srbiju koja je krenula u bojkot kampanju. Kao i desničari iz Evrope i Amerike, pokret Dveri je za svoju glavnu temu izabrao anti-migrantsku politiku.

Šta je propaganda i kako je prepoznati?
Propaganda se pojavljuje u različitim oblicima i može biti korisna ili štetna. Ona predstavlja namerni pokušaj da se oblikuju nečiji stavovi, mišljenje i ponašanje. Propaganda nas navodi da reagujemo emocionalno, odmah i na bilo koji način. Da bi bila uspešna, ona mora da dopire do naših najdubljih vrednosti, strahova, nadanja i snova.

Dojčinović: Najveći nalet donacija je kada smo u problemu, na taj način nas čitaoci brane
Naše priče i način na koji radimo nije nešto što će da čita 7 miliona ljudi u Srbiji. Tako da, da bi stiglo do većeg broja ljudi, treba da postoje slobodni mediji koji će da prepoznaju važnost velike priče i da ih oni dalje prenesu svojoj publici.

MLADI i Jutjub
Neki od najpopularnijih jutjubera u Srbiji poznati su po govoru mržnje, seksizmu i pskovkama. Takozvane drame, rasprave između jutjubera koje uključuju psovke, uvrede, itd. su među sadržajima koji privlače najviše pažnje.

Jović: Ako nije dobro biti manjina u jednoj evropskoj zemlji, onda ta Evropska unija treba da se transformiše
Pitanje kako je biti Srbin u Hrvatskoj je metaforično pitanje, jer ako nije dobro biti manjina u jednoj evropskoj zemlji, onda ta Evropska unija treba da se transformiše, da učini nešto po tom pitanju.

Mladi u medijskom ogledalu
Istraživanje „Mladi u medijskom ogledalu“ je ustanovilo da su omladinski portali otvoreniji za kontroverzne teme u poređenju s mejnstrim medijima. Pokazalo se i da pristupaju takvim temama analitički, a ne senzacionalistički, često uključujući veliki broj mišljenja, sugerišući rešenja i pozivajući se na naučne dokaze.

Tamna strana Jutjuba
Za početak, budimo iskreni: Jutjub je zabavan i to ne samo zbog muzike i smešnih videa, nego i zbog jutjubera, jer mnogi od njih prave kreativne i zanimljive sadržaje. Jutjub je super jer na njemu možemo i da naučimo gotovo sve, od jednostavnih stvari kao što je pakovanje poklona, trikove za lakiranje noktiju i šminkanje, …

Zašto nam je danas dijalog (na internetu i van njega) važniji nego ikada pre?
Iako nezdrava navika, verovatno je većini nas prva stvar koju uradimo kad otvorimo oči – proveravanje društvenih mreža. Ono čega možda nismo svesni je činjenica da to što putem mreža dobijamo je napravljeno i skrojeno specijalno za svakog od nas, u zavisnosti od naših interesovanja. Prateći ono što gledamo, na šta klikćemo i šta lajkujemo, …

MLADI: Poziv za učešće na treningu
Institut za medije i različitosti- Zapadni Balkan poziva mlade aktiviste/kinje i omladinske radnike/ce da se prijave za učešće na treningu “MLADI” koji će se baviti medijskom i digitalnom pismenošću.
Zbog dodatnog interesovanja rok za prijave je produžen do 14. novembra.

Ko su naši heroji?
„Premladi da se sećamo, odlučni da nikada ne zaboravimo“ slogan je Inicijative mladih za ljudska prava (YIHR) koja je ovogodišnja dobitnica nagrade Saveta Evrope za ljudska prava Vaclav Havel. YIHR je regionalna mreža koja povezuje mlade iz Beograda, Sarajeva, Zagreba, Podgorice i Prištine i koja se bavi pomirenjem u regionu i suočavanjem sa prošlošću.