MLADI nagrada

MLADI nagrada

Pripremili smo još jednu nagradu. I ove godine nagrađujemo najkreativnije i one koji kroz svoje radove najbolje ilustruju važnost medijske i informacione pismenosti. U sklopu projekta „Youth in Western Balkans – A virtual postcard“ tema ovogodišnjeg konkursa tiče se medijske pismenosti i interkulturalnog dijaloga.

Saznaj više

Nik Jovčić-Sas: Kad su manjine predstavljene u medijima, nije pitanje da li će biti prihvaćene, već kada

Nik Jovčić-Sas: Kad su manjine predstavljene u medijima, nije pitanje da li će biti prihvaćene, već kada

„Kada sam sa 11 godina prvi put shvatio da sam gej, sećam se da sam na jutjubu gledao snimak sa beogradskog Prajda iz 2001. godine. Bilo je jako bolno, naročito zbog porekla moje porodice, ali i diskriminacije sa kojom sam se suočavao. Bio sam jako ponosan na svoje poreklo, a onda sam odjednom osećao da je sve protiv mene – ti sveštenici i monahinje koji su išli rame uz rame sa huliganima i nasilnicima, bilo mi je jako teško.”

Saznaj više

Konkurs za polaznike i polaznice CoachMIL Treninga za trenere u oblasti medijske i informacione pismenosti

Konkurs za polaznike i polaznice CoachMIL Treninga za trenere u oblasti medijske i informacione pismenosti

Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan raspisuje konkurs za polaznike i polaznice Coachmil Treninga za trenere u oblasti medijske i informacione pismenosti. Poziv je otvoren u okviru projekta Scale Up Media Coach (CoachMIL) koji za cilj ima da podigne nivo medijske i informacione pismenosti i podstakne kritičko razmišljanje mladih u Srbiji, Hrvatskoj i Albaniji. Želimo da osnažimo mlade ljude da budu društveno angažovani/e, informisani/e, kritički nastojeni/e, a medijsku i digitalnu pismenost kao i povećanu vidljivost mladih u medijima vidimo kao sredstvo postizanja tog cilja.

Saznaj više

Važno je skretanje pažnje donosiocima odluka na važnost jačanja i širenja sistema psihosocijalne podrške

Važno je skretanje pažnje donosiocima odluka na važnost jačanja i širenja sistema psihosocijalne podrške

„Mentalno zdravlje je univerzalno ljudsko pravo“, slogan je Svetskog dana mentalnog zdravlja, koji se obeležava 10.oktobra. Novinarka Al Džazire i pokretačica inicijative „Za tebe – #VažnoJe“ An Mari Ćurčić za MLADI kaže da na to treba podsećati stalno, a da 10. oktobra imamo jedinstvenu priliku da kroz globalne, i kroz lokalne kampanje, između ostalog, skrenemo pažnju donosiocima odluka na važnost jačanja i širenja sistema psihosocijalne podrške, posebno one u zajednici.

Saznaj više

Tražimo pojačanje! Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan traži projektnog/u menadžera/ku

Tražimo pojačanje! Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan traži projektnog/u menadžera/ku

Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan širi svoj tim: tražimo projektnog menadžera ili projektnu menadžerku.

Saznaj više

Tražimo pojačanje! Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan traži finansijskog/u menadžera/ku

Tražimo pojačanje! Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan traži finansijskog/u menadžera/ku

Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan širi svoj tim: tražimo finansijskog menadžera ili finansijsku menadžerku.

Saznaj više

Maja Vasić Nikolić: Kada bi se poštovao zakon, govora mržnje, medijskih manipulacija i normalizacije nasilja u medijima ne bi bilo

Maja Vasić Nikolić: Kada bi se poštovao zakon, govora mržnje, medijskih manipulacija i normalizacije nasilja u medijima ne bi bilo

Da ne bi dolazilo do normalizacije nasilja, govora mržnje u medijia i drugih negativnih pojava, Vasić Nikolić kaže da je ključ u poštovanju zakona koji, kako ističe, nisu loši.

Saznaj više

Ivana Jovanović, YIHR: U Srbiji se najviše krši pravo na slobodu govora, drugačije mišljenje vodi ka targetiranju

Ivana Jovanović, YIHR: U Srbiji se najviše krši pravo na slobodu govora, drugačije mišljenje vodi ka targetiranju

Civilni sektor, ali i mediji, koji se bore za ljudska prava manjinskih i marginalizovanih grupa, često bivaju targetirani u društvu kao izdajnici i strani plaćenici. Ovakve situacije posebno ugrožavaju aktiviste/kinje i novinare/ke, naročito one koji se bave pravima manjinskih i marginalizovanih grupa. To može rezultirati njihovim izlaganjem ozbiljnim pretnjama i rizicima.

Saznaj više

Veza između filma i medijske pismenosti – važnost storitelinga

Veza između filma i medijske pismenosti – važnost storitelinga

„Mediji su serije, mediji su film. Mediji nisu više portal, mediji više nisu novine, nisu nešto što se uzme i istražuje. Medij je ono što ja kliknem kada dođem kući da legnem i odmorim. Taj ‘play’- to je medij“.

Saznaj više

Ivana Milosavljević, CINS: Ne smemo upasti u zamku da znamo dovoljno o medijima

Ivana Milosavljević, CINS: Ne smemo upasti u zamku da znamo dovoljno o medijima

„Medijska pismenost mladih u ovom trenutku je mnogo kvalitetnija nego pre par godina unazad, jer se više radi sa mladima na toj temi. Isto tako, kao srž problema vidim starije generacije koje ne razumeju važnost medijske pismenosti i ono što se plasira u medijima ne preispituju, već prihvataju ’zdravo za gotovo’“, dodaje ona.

Saznaj više

Vodič medijske pismenosti za tebe – danas obeležavamo Međunarodni dan mladih

Vodič medijske pismenosti za tebe – danas obeležavamo Međunarodni dan mladih

Kada neko ili nešto dobije svoj međunarodni dan, to u isto vreme bude i dobar povod da se posveti posebna pažnja, ali i opravdanje da se nekome ili nečemu posvećuje pažnja samo tog dana. Danas je Međunarodni dan mladih, a MLADI svakog dana radi na boljem položaju svih nas, mladih. Ipak, za ovaj 12. avgust spremno je nešto novo i malo drugačije – vodič medijske pismenosti na svajp.

Saznaj više

Milan Inić, Yasserstain: Mladi da znaju kako da koriste medije, a ne da mediji koriste njih

Milan Inić, Yasserstain: Mladi da znaju kako da koriste medije, a ne da mediji koriste njih

Jutjub platforma, koja je nastala 2005. godine, umnogome je značila za mlade koji su želeli da iskažu svoje talente. Jedan od njih je i popularniji jutjuber Milan Inić koji vodi kanal „Yasserstain“. On je svoj kanal otvorio 2009. godine iz želje da nauči da montira, ali i da priča priče. Inić ističe da je period kada je i sam počinjao bio period introverta, koji su hteli da se izraze. Na Jutjubu se mogu pronaći razni sadržaji – od spotova velikih muzičkih zvezda, trejlera najpoznatijih filmova i serija do edukativnih videa koji vam mogu pomoći u svakodnevnom životu.

Saznaj više