Seksistički komentari upućeni ženama su “normalna stvar” u Srbiji

Seksistički komentari upućeni ženama su “normalna stvar” u Srbiji

Zašto seksizam “cveta” u Srbiji? Kakav odnos imaju muškarci prema feminizmu? Zašto se u prvi plan i dalje stavlja izgled žena?

Saznaj više

#FokusDaSeIzvini – Slučaj Darije Kisić Tepavčević

#FokusDaSeIzvini – Slučaj Darije Kisić Tepavčević

Uzrok takvim komentarima nije u tome što je dr Kisić Tepavčević „previše našminkana“, na sličan način je i premijerka Srbije Ana Brnabić izložena seksističkim napadima, jer nije našminkana i „sređena“. Obe su žene koje su se drznule da budu uspešne i prisutne u javnom životu, a javnost banalizuje njihov uspeh komentarišući njihov fizički izgled.

Saznaj više

Borba protiv infodemije ili suzbijanje građanskih sloboda?

Borba protiv infodemije ili suzbijanje građanskih sloboda?

Pandemija će proći, ne smemo da dozvolimo da bude izgovor za narušavanje vrednosti demokratskog društva.

Saznaj više

Dve strane TikToka

Dve strane TikToka

Prvo što vidite kada otvorite TikTok nije početna strana sa objavama vaših prijatelja, već stranica koja se zove „Za tebe“. To je algoritamski „feed“ zasnivan na video zapisima sa kojima ste bili u interakciji. Algoritam će vam pokazivati sadržaj na osnovu onoga što gledate ili konzumirate svakodnevno. Na početnoj stranici nikada ne dolazite do sadržaja koji ste već videli.

Saznaj više

Kako se zaštititi od infodemije u vreme pandemije

Kako se zaštititi od infodemije u vreme pandemije

„Ne borimo se samo sa eidemijom; borimo se sa infodemijom’’, rekao je generalni direktor Svetske Zdravstvene Organizacije (SZO) Tedros Adhanom Ghebreyesus. Infodemiju SZO objašnjava kao preveliki priliv informacija od kojih su neke manje ili više tačne, što ljudima otežava identifikovanje verodostojnih izvora i pouzdanih informacija kada su im potrebne.

Saznaj više

Mediji za mlade: za više raznovrsnih glasova mladih ljudi u medijima

Mediji za mlade: za više raznovrsnih glasova mladih ljudi u medijima

Mediji bi trebalo da budu otvoreni za različite glasove mladih ljudi, koji su u medijima jer su njhovi interesi važni, a kako bi ti glasovi bili reprezenativni neki od tih mladih ljudi će imati invaliditet, pripadaće LGBT zajednici, biće to Romi i devojke podjednako kao i momci.

Saznaj više

Šta za tebe znači feminizam?

Šta za tebe znači feminizam?

U društvima koja su tradicionalna i patrijahalna, feminizam ima negativno značenje, a jedina uloga kroz koju se meri vrednost žene je uloga supruge i majke.

Saznaj više

Ne mrzi, nemaš izgovor

Ne mrzi, nemaš izgovor

Kada su žrtve govora mržnje u pitanju, ono što je jako bitno, pored same prijave, je i podrška. Veoma često, govor mržnje dovodi i do posledica koje možemo imati. Posledice na naš ceo život. Svaki oblik nasilja treba prijaviti. Jer nasilnik neće prestati.

Saznaj više

Botovi, trolovi… svuda oko nas: jesu li svi na mreži oni za koje se predstavljaju

Botovi, trolovi… svuda oko nas: jesu li svi na mreži oni za koje se predstavljaju

Društvene mreže i online sfera deo su svakodnevice svakog mladog čoveka, koji veliki deo svog slobodnog vremena provode listajući instagram storije, njuz fidove, prateći aktivnosti svojih prijatelja ali i objavljujući i sopstveni sadržaj s namerom da prikupe što više lajkova, šerova i komentara. Popularnost  i uticajnost povećava se sa većim brojem online prijatelja i pratilaca. …

Saznaj više

Kako da ostvariš digitalni detoks?

Kako da ostvariš digitalni detoks?

Kada se koriste svesno i sa određenim ciljem, društvene mreže mogu da budu najbolji prijatelj uspeha čoveka. Hrpa vesti na dohvat ruke, ogromna brzina protoka informacija i lagodnost koju pruža, internet je učinio velikom revolucijom tokom 21. veka.

Saznaj više

Hajka na migrante

Hajka na migrante

Pokret Dveri je prva stranka Saveza za Srbiju koja je krenula u bojkot kampanju. Kao i desničari iz Evrope i Amerike, pokret Dveri je za svoju glavnu temu izabrao anti-migrantsku politiku.

Saznaj više

Šta je propaganda i kako je prepoznati?

Šta je propaganda i kako je prepoznati?

Propaganda se pojavljuje u različitim oblicima i može biti korisna ili štetna. Ona predstavlja namerni pokušaj da se oblikuju nečiji stavovi, mišljenje i ponašanje. Propaganda nas navodi da reagujemo emocionalno, odmah i na bilo koji način. Da bi bila uspešna, ona mora da dopire do naših najdubljih vrednosti, strahova, nadanja i snova.

Saznaj više