Poziv za dodelu finansijske podrške organizacijama mladih i za mlade

Poziv za dodelu finansijske podrške organizacijama mladih i za mlade

Svrha poziva je povećanje efikasnosti lokalnih organizacija civilnog društva (OCD) u Srbiji koje se bave mladima i lokalnih medija, u stvaranju sadržaja za nove (digitalne) i tradicionalne medije koji podstiču i podižu svest o značaju učešća mladih u demokratskom društvu. Program bi trebalo da doprinese povećanoj vidljivost mladih, da prikaže pozitivnu sliku mladih ljudi koji učestvuju i imaju glas u društvu i rasvetli probleme sa kojima se mladi suočavaju.

Saznaj više

Black Lives Matter – promene nakon protesta

Black Lives Matter – promene nakon protesta

Nakon brutalnog ubistva Džorža Flojda, koje je postalo viralno na društvenim mrežama, što povlači za sobom pitanje broja ubistava koja nisu zabeležena, veći deo američke javnosti postao je svestan duboko ukorenjenog rasizma u sistemu u kojem žive.

Saznaj više

MLADI nagrada

MLADI nagrada

MLADI nagrada je tvoj trenutak da budeš kreativna/an i osvojiš nagradu!
Koje uslove bi trebalo da ispuniš da bi se prijavio/la?
Da si mlada osoba (između 15 i 30 godina)
Da živiš u Srbiji
Da zapratiš stranicu MLADI

Saznaj više

Program „Moja prva plata“ ili kako smo legalizovali radnu eksploataciju mladih

Program „Moja prva plata“ ili kako smo legalizovali radnu eksploataciju mladih

U zemlji koju svake godine veliki broj mladih napusti i gde se stalan posao smatra privilegijom, sintagma „radna mesta za mlade“, koja neizostavno prati program „Moja prva plata“, i više je nego dovoljna da se ovakav potez Nacionalne službe za zapošljavanje bespogovorno oceni kao još jedna dobro osmišljena strategija za pružanje pomoći svršenim studentima i srednjoškolcima.

Saznaj više

Podeli svoju COVID priču

Podeli svoju COVID priču

Ako imaš između 18 i 29 godina, dolaziš iz velikog grada ili udaljenog sela, studiraš, radiš ili samo voliš da promišljaš o svetu oko sebe, British Council te poziva da podeliš svoju COVID priču.

Saznaj više

Zašto je #CancelNetflix ponovo u trendingu?

Zašto je #CancelNetflix ponovo u trendingu?

Platforme koje pratimo postale su ujedno i naši izvori informisanja. Ipak, trebalo bi da budemo svesni da čak i ako filtriramo sadržaj koji gledamo na njima, mi biramo iz onoga što nam se nudi, što znači da nismo sasvim samostalno odabrali sadržaje koje konzumiramo.

Saznaj više

Kako prepoznati lažnu vest samo uz pomoć Gugla

Kako prepoznati lažnu vest samo uz pomoć Gugla

Lažne vesti postale su deo svakodnevice i gotovo ih je nemoguće odmah primetiti. Kodeks novinara Srbije jasno naglašava da je “obaveza novinara da tačno, objektivno i potpuno blagovremeno izvesti o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda novinarske profesije.” Zašto onda postoje lažne vesti? Lažne vesti …

Saznaj više

Balans između vlasnika i korisnika autorskog dela

Balans između vlasnika i korisnika autorskog dela

Pojam „copyright“ odnosi se pre svega na autorska prava koju su u našoj zemlji regulisana Zakonom o autorskim i srodnim pravima. Prema tom zakonu, autor je lice koje je stvorilo autorsko delo i kome po tom osnovu pripadaju moralna i imovinska prava.

Saznaj više

Romi u medijima: ogledalo društvenih predrasuda

Romi u medijima: ogledalo društvenih predrasuda

O Romima i Romkinjama se uglavnom izveštava kada se obeležava Svetski dan Roma ili kada se govori o programima podrške romskoj zajednici. Čak i tada, izveštavanje se zadržava na faktografskom nivou, bez ulaženja u dublju analizu problema i kritičkog preispitivanja položaja Roma i Romkinja u Srbiji.

Saznaj više

Alternativni izveštaj o položaju i potrebama mladih: (Ne)Poverenje mladih u medije

Alternativni izveštaj o položaju i potrebama mladih: (Ne)Poverenje mladih u medije

koro trećina mladih ne informiše se svakodnevno, već nekoliko puta nedeljno, a na to treba dodati i još nešto manje od četvrtinu ispitanika koji se informišu i ređe od toga. Interesantno je primetiti i da se primećuje pad u odnosu na 2018, kad je broj onih koji se informišu i po više puta na dan bio značajno veći a broj onih koji se ne informišu svakodnevno manji.

Saznaj više

Otkazan/a ili kritikovan/a? Koga „kultura otkazivanja” zaista targetira?

Otkazan/a ili kritikovan/a? Koga „kultura otkazivanja” zaista targetira?

U proteklih nekoliko nedelja, razgovor oko „kulture otkazivanja“ eskalirao je u histeriju. Sve je počelo kada je J.K. Rouling objavila seriju transfobičnih tvitova, u kojima je podrazumevala da samo cis žene mogu da imaju menstruaciju (time isključujući trans žene ili rodno ne-binarne osobe). Nakon toga, suočila se sa burnim reakcijama na mreži i kritikovana je …

Saznaj više

Može li kampanja bojkota usluga oglašavanja naterati Fejsbuk na pozitivne promene? Hoće li gigant društvenih mreža konačno početi da sluša?

Može li kampanja bojkota usluga oglašavanja naterati Fejsbuk na pozitivne promene? Hoće li gigant društvenih mreža konačno početi da sluša?

Tokom proteklih nekoliko nedelja, stotine kompanija pridružile su se pozivu da bojkotuju Fejsbukove usluge oglašavanja u julu, nadajući se da će finansijski udar naterati društvenu mrežu, koja vredi 70 milijardi dolara, da se pozabavi širenjem govora mržnje i dezinformacijama za koje mnogi smatraju da nesrazmerno utiču na manjinske zajednice.

Saznaj više